تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۹۷۵۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جدال ۱۷ ساعته آتش و  نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی دزفول  

به گزارش روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول: طی تماس تلفنی همیاران طبیعت مبنی بر وقوع حریق در جنگل های منطقه تمد بازارگه از توابع بخش سردشت شهرستان دزفول بلافاصله دو اکیپ از نیروهای یگان حفاظت بلافاصله به محل اعزام شدند که با توجه به گستردگی حریق و صعوبت دسترسی به منطقه تلاش نیروهای یگان حفاظت به همراه جوامع محلی بیش از 13 ساعت به طول انجامید و درنهایت در ساعت 11 صبح روز بعد حریق به کلی مهار و ایمن سازی شد. 

همزمان با بازگشت نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از حریق گزارش دیگری مبنی بر وقوع حریق گسترده در دیمزارهای جاده میانه حدفاصل دو بخش شهیون و سردشت شهرستان دزفول گزارش شد که بلافاصله نیروهای خستگی ناپذیر یگان حفاظت به محل وقوع آتش سوزی اعزام شدند. 

با توجه به گستردگی حریق گرمای شدید هوا و وزش باد شدید عملیات اطفای حریق با دشواری های زیادی همراه بود و در نهایت پس از 4 ساعت تلاش مداوم با همراهی بخشداری ها و شهرداری شهرهای سردشت و شهیون، پایگاه مقاومت بسیج شهیون و نیروهای محلی آتش به طور کامل مهار و ایمن سازی شد. 

این تلاش ها و مجاهدت های نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در گرم‌ترین روزهای سال در شرایطی اتفاق افتاده که در آستانه گرامیداشت روز جهانی جنگلبان، مسئولین محلی حتی از یک تبریک خشک خالی این روز هم به نیروهای خستگی ناپذیر یگان حفاظت منابع طبیعی دریغ کردند. شاید فراموش‌ کرده ایم که منشا تمام نعمت های خداوندی طبیعت است و شکرانه این نعمات حفاظت و پاسداری از طبیعت است.

 

:
:
:
آخرین اخبار